Webshops
Diensten

Verkoop online zoals het hoort!

Een webshop opstarten is dankzij het uitgebreide aanbod aan platformen niet echt moeilijk meer. 
Maar een online shop mét succes lanceren, is een ander paar mouwen. 


Er zijn heel wat factoren, mogelijkheden en pitfalls. Ik geef je graag een eerste inzicht hoe jij dit succesvol kan aanpakken.

Vooruitstrevend platform als ultieme motor van jouw shop.

Zodra je jouw webshop opent, zal je dagdagelijks aan de slag gaan met het platform om producten te beheren, bestellingen te verwerken, jouw merk te promoten, ... Het is daarom cruciaal dat je een platform kiest dat steeds mee is met de nieuwe mogelijkheden.


Bij Beresterk bouwen we online shops steeds op Shopify. Dit is een zeer gebruiksvriendelijke en zelfverklarende back-end. Producten toevoegen, varianten aanmaken en deze aan collecties toevoegen zijn kinderspel. 


De hele flow van een order wijst zichzelf uit, deze komt binnen in het systeem waarin duidelijk alle gegevens van de aankoper worden getoond. Shopify maakt automatisch een risico analyse van deze persoon, er wordt bijvoorbeeld via het IP-adres gekeken of het facturatie adres overeenkomt met het land waaruit de persoon besteld en brengt je hiervan op de hoogte. 


Ook de abandoned checkouts worden overzichtelijk bijgehouden en je kan deze mensen met één klik een persoonlijke of standaard mail laten ontvangen om hen eraan te herinneren dat ze nog iets in hun winkelmandje hebben zitten. 


Shopify heeft ook het voordeel zeer uitbreidbaar te zijn door verschillende applicaties. Door met enkele klikken de gratis Facebook app toe te voegen aan Shopify, kan je heel gemakkelijk je webshop integreren in je eigen Facebookpagina en ook via dit kanaal verkopen. Dit zijn slechts enkele van de handige functionaliteiten die Shopify aanbiedt.

Een nieuwe webshop kan je vergelijken met een winkel in een donker bos zonder enige toegangsweg. Het doel is om jouw shop op een key position in een virtuele drukke winkelstraat te zetten.

Straffe plannen

  • Contentstrategie met jaarlijkse campagneplanning om bezoekers aan te trekken
  • Social media plan als merkverspreiding
  • Marketing Automation voor klantactivatie
  • Conversion funnel ter optimalisatie van het aankoopproces
  • Abandoned checkout strategie voor méér verkopen
  • Heatmapping & a/b testing voor optimalisatie
  • ...

Niet aarzelen. We bespreken met plezier en vrijblijvend jouw plannen.

Jan Gevers
jan.gevers@beresterk.be of +32 498 128 038

Wij zijn sterk online, maar ook offline.


We hebben dus heel wat kennis, ervaringen en buitengewoon leuk spul te delen. Daarmee kan jij jouw marketing een eigentijdse, frisse impuls geven. 


Het is wel mooi als je dat meteen in je mailbox ontvangt. Juist?

Schrijf in & ontvang de Beresterke - spamvrije - nieuwsbrief.