Inbound marketing
Diensten

Inbound marketing

Traditionele marketing is - op sterven na - dood. De reguliere methoden leveren weinig of geen resultaat.


Ook voor jouw bedrijf wordt het tijd om jouw marketing over dé nieuwe boeg te gooien. Deze nieuwe aanpak is inbound marketing. Er is geen enkele twijfel: dit doet jouw bedrijf groeien. 

Wat is de aanleiding?

Let jij op reclameborden?
Vind je radioreclame boeiend?
Kijk je graag naar reclame op televisie?
Klik je op online banners?
Vallen advertenties nog op in een magazine?


Nee? nooit? nee? nee? zelden?  Wel, je bent niet alleen!


Niemand wordt graag gestoord door merken. Waarom zou je dan jouw product of merk met die methoden nog opdringen aan potentiële klanten?


Ok, daar was je waarschijnlijk zelf al achter.
Maar ... wat werkt dan wel?

De oplossing?

Laten we het op een interessante, persoonlijke manier aanpakken. We creëren content en interacties die relevant en nuttig zijn - niet storend. Dat is de gedachte achter inbound marketing die zich focust op aantrekken van potentiële klanten. Zij vinden jou door kanalen zoals blogs, zoekmachines en social media.


We vechten niet langer voor de aandacht van mogelijke klanten. Door de creatie van content - ontworpen om de problemen en noden van de ideale klanten aan te pakken - trekken we de juiste prospecten aan én bouwen we vertrouwen en geloofwaardigheid op voor jouw bedrijf.

De methodologie die zich bewezen heeft.

Zonder twijfel: Inbound marketing is de meest doeltreffende methode voor online business. En dat al sinds 2006. In plaats van de klassieke methode: advertenties kopen, emaillisten kopen en hopen op prospecten focust het zich op de creatie van kwalitatieve content de mensen aantrekt richting jouw bedrijf en product. Dat is waar die mensen uit nature willen zijn. Door jouw content te baseren op de interesses van klanten trek je op een natuurlijke manier verkeer aan dat je op termijn kan converteren, overtuigen en  verwonderen.

Praktisch, maar beknopt.

Mooi. Dat kan interessant zijn... Maar hoe verloopt dit nu concreet? Elk bedrijf dat aan inbound wil doen doorloopt 4 fasen zoals de grafiek hierboven aantoont.

Attract

Ons doel? We willen niet zomaar iemand aantrekken naar jouw site. We willen de juiste mensen. Zij die het meest waarschijnlijk tevreden klanten zullen worden. Dat doen we door gedetailleerde, abstracte profielen (of persona's) te maken van de doelgroepen bij wie jouw product het meest zal aanspreken. Rond die persona's bouwen we een volledige contentstrategie. In verschillende campagnes verspreiden we rijke content op blogs & social media. Hups, we hebben een hele reeks nieuwe bezoekers. EASY PEASY!

Convert

Mooi! We hebben nu heel wat vreemde bezoekers op onze site. Tijd om ze te leren kennen! We bieden hen waardevolle informatie aan in ebooks, video's, secret stash of tips-&-tricks-lijsten aan. HOWLA! Niet zomaar, in ruil geven ze ons hun contactgegevens. Vanaf nu hebben we leads ofte prospecten!

Close

Knap. Nu kunnen we die mensen op regelmatige tijdstippen de juiste content aanbieden. Via marketing automation en meer waardevolle content verzamelen we extra informatie over hun wensen, doelen en uitdagingen. Daarmee kunnen we hen inleiden tot ons product en vertrouwt maken met de oplossingen dat het zal bieden. Eenmaal ze helemaal warm zijn voor een aankoop - en dat tijdstip bepalen ze zelf - kunnen we hen persoonlijk benaderen en het juiste aanbod bieden. KAPOW! Kopende klanten.

Delight

Super! We hebben iets verkocht. Maar we kunnen meer. Dankzij het hele inbound proces hebben we een nauwe band met de klant. We kunnen hem interessante info op maat blijven bieden. Daarnaast is het een sterk idee om de ervaringen van jouw klant te meten via enquête. Uiteraard treden we nadien in gesprek om hun ervaring nog te verbeteren. We maken het compleet om elk bericht dat over ons product of merk wordt gepost op social media te monitoren en te beantwoorden. Zo maken we van onze klanten ambassadeurs en uiteraard nog betere klanten.

Beresterk is de partner die jouw bedrijf kan doen scoren met inbound marketing.

Jan Gevers
Wil je dit vrijblijvend uitzoeken?

Wij zijn sterk online, maar ook offline.


We hebben dus heel wat kennis, ervaringen en buitengewoon leuk spul te delen. Daarmee kan jij jouw marketing een eigentijdse, frisse impuls geven. 


Het is wel mooi als je dat meteen in je mailbox ontvangt. Juist?

Schrijf in & ontvang de Beresterke - spamvrije - nieuwsbrief.