Online strategie & contentcreatie
Diensten

Content is überbelangrijk.

Juiste content werkt schitterend op verschillende vlakken. Daaronder hoort het verspreiden van jouw verhaal én het aantrekken van nieuwe bezoekers. Dit doe je dus best met een strategie en naar een planning.

Is dit copywriting?

Copywriting op zich is een goede start. Maar als we dat:


  • combineren met sterke beelden en video's, 
  • het geheel op maat maken van de doelgroep 
  • & gieten in een straffe planning met verspreidingsmodel... 


dan spreken we over een winnende contentstrategie.

Aantrekken of informeren?

Wat willen we eigenlijk bereiken met de content die we crëeren? Er zijn vaak heel wat specifieke redenen, maar we onderscheiden globaal 2 algemene redenen.

Aantrekken

Wil je nieuwe mensen aantrekken naar jouw website? Jouw doelgroep is op zoek naar informatie die hen interesseert. Als we dat nu eens aan hen geven? Schrijf artikels met een onderwerp dat hen echt aanspreekt. Maar probeer niet meteen jouw product aan te reiken. Je vraagt toch ook niet op dag 1 aan je kersverse liefde of ze met jou wil trouwen?

Overtuigen

Spreken we een persoon aan die reeds klaar is om een beslissing te nemen? Wel, dan doen we dat met de info die ze op dat moment nodig hebben. Praktische, feitelijke informatie over jou en jouw product. Maar nog steeds via de invalshoek die hen interesseert.

Basisregel: Praat niet over jezelf & wees interessant!

Zo trek je nieuwe bezoekers aan.

A la minute? of toch plannen?

Dit is een van die keren dat je niet moet kiezen! Super! toch?


Een sterke contentstrategie plan je tot in de details op voorhand. Maar je bent voldoende flexibel om in te kunnen spelen op de actualiteit.


Heel concreet?

  1. Je stippelt samen met je persoonlijke contentmanager een volledige periode (kwartaal, half jaar of jaar) uit. 
  2. Samen beslis beslis je in welk interval (2- of dagelijks, 2- of wekelijks of 2-maandelijks) je content verspreidt.
  3. Doelen worden uitgewerkt en opgezet tot een campagne. Zo'n campagne bestaat uit meerdere blogposts die naar jouw doel leiden.
  4. Om de campagne te promoten zetten we een social-media- & nieuwsbriefplanning op.
  5. Is er een actualiteit? Daar speel je meteen met de juiste insteek op in.
  6. Bovendien houden we sterke statistieken bij. Zo kunnen evalueren en evolueren. Optimize baby!

Dit is niet enkel planmatig, maar ook bijzonder praktisch. Je mist geen enkele opportunteit. Je beschikt immers over een gedetailleerde bulletlist met al jouw acties.

Onderzoeken of dit voor jou ook aanslaat? Ik bespreek jouw project met plezier.

Jan Gevers
jan.gevers@beresterk.be of +32 498 128 038

Wij zijn sterk online, maar ook offline.


We hebben dus heel wat kennis, ervaringen en buitengewoon leuk spul te delen. Daarmee kan jij jouw marketing een eigentijdse, frisse impuls geven. 


Het is wel mooi als je dat meteen in je mailbox ontvangt. Juist?

Schrijf in & ontvang de Beresterke - spamvrije - nieuwsbrief.