Stressfactor
Het project
Design
Development
Marketing
Case studies

Stressfactor

Een festival dat mee op poten gezet wordt door de studenten zelf, met artiesten die ze zelf kiezen én cooler is dan Stressfactor? We'll wait...

De klant

Stressfactor is een uniek festival dat georganiseerd wordt op scholen met behulp van de studenten en leerkrachten zelf. Scholen kunnen deelnemen en met een beetje geluk ontvangen zij 3 (inter)nationale acts op een speciaal voorzien podium met alles erop en eraan.

Uitdaging

De website van Stressfactor had wat frisse impulsen nodig en moest uitgebreid worden met een interactief deel waarbij studenten hun school kunnen inschrijven én kunnen stemmen op hun favoriete festival affiche. De uitdaging was ook om van Stressfactor hét online adres te maken voor alle festivalnieuws voor scholieren.

Oplossing

Een coole, mobile-first website die de jonge doelgroep aanspreekt. Los van het organiseren van een eigen schoolfestival, kunnen jongeren er ook naartoe surfen voor het laatste festivalnieuws.

Het project

Het is absoluut een uitdaging om je in te leven in de leefwereld van tieners. Deze doelgroep moet snel getriggerd worden en de algemene uitstraling moet cool en toegankelijk zijn.

Jan Gevers
Design

De nieuwe website

De originele website van Stressfactor moest wijken voor een frisser ontwerp. Weg met de (meer) sombere kleuren, hallo frisheid en witruimte.

We hanteerden het mobile-first principe voor het ontwerp van Stressfactor 2.0. Voor een doelgroep die voor 85% mobiel surft een absolute must. In een oogopslag vinden zij interessant festivalnieuws, reviews van concerten of behind the scenes beelden van hun favoriete artiesten. Alles netjes op één website.

Development

Stemmen? Lekker makkelijk.

Via een gebruiksvriendelijke voting tool kunnen studenten in een handomdraai kiezen voor hun favoriete affiche. De resultaten daarvan worden na de voting ronde gepubliceerd. Et voilà, laat dat feestje maar beginnen!

Meer weten over dit project?

Jan Gevers
Contacteer ons

Wij zijn sterk online, maar ook offline.


We hebben dus heel wat kennis, ervaringen en buitengewoon leuk spul te delen. Daarmee kan jij jouw marketing een eigentijdse, frisse impuls geven. 


Het is wel mooi als je dat meteen in je mailbox ontvangt. Juist?

Schrijf in & ontvang de Beresterke - spamvrije - nieuwsbrief.