De Acteursgilde
Het project
Design
Development
Case studies

De Acteursgilde

Dagelijks ontmoeten we de leden van de Acteursgilde op de bühne, het witte scherm en televisie. Uiteraard hebben ze nood aan een krachtige beroepsvereniging om hun belangen te verdedigen. 


Hun eerste verzamel- & aanspreekpunt? Dat is deze krachtige community website.

De klant

L’ union fait la force. Daar waar je als acterend individu veel te zwak of te kwetsbaar bent om zaken in beweging te krijgen wil De Acteursgilde de algemene belangen verdedigen.

Uitdaging

De opdracht? Nieuwe leden aantrekken, leden informeren via content na login & anderen informeren over de werking van De Acteursgilde. Surplus: hoe kunnen we het ledenbeheer optimaliseren en moderniseren? Excel voldoet duidelijk niet meer...

Oplossing

We investeerden in een uitgebreide kennis van de activiteiten van De Acteursgilde. Dat werd de basis voor een compleet nieuwe, eigentijdse huisstijl. Die was het vertrekpunt voor het design van de site waarin we elke doelgroep [persona] persoonlijk aanspreken.

Het project

Voor & achter gesloten deuren.

Een community website voor een belangenvereniging. Wat houdt dat in? 

Nieuwe leden aantrekken

Ben je nog geen lid? Dan kan je uiteraard niet inloggen en bepaalde content niet zien. We vervangen dit door informatie die bezoekers overtuigen om het lidmaatschap te overwegen.

Beveiligde pagina's

De community van professionele acteurs en actrices hebben na login toegang tot informatie op hun maat. Maar er is meer. Ze kunnen hun vragen en aanbod delen op het prikbord. Elke post wordt met de ganse groep gedeeld.

Ledenprofielen

Elk lid heeft een eigen profielpagina. Via een gebruiksvriendelijke controlepaneel kunnen ze die pagina helemaal vormgeven hoe zij willen, met eender welke content die ze willen aanbieden. De bezoeker? Die kan via de eenvoudige filter op zoek naar de juiste acteur of actrice.

Ledenbeheer

Er was dringend nood aan een sterk CRM. Wij wezen de weg naar Teamleader. Nu is de registratie via de site gekoppeld en administratie en facturatie zijn eens zo makkelijk. Hierdoor wordt bijzonder veel tijd gewonnen.

Design

Eigentijds? Dat kan je wel zeggen.

Een professionele uistraling vraagt naar een tijdloos, herkenbaar logo. We startten met een resem voorstellen. De keuze was echter snel gemaakt. Het nieuwe logo staat voor de bühne en een beschermend schild. Net de 2 dingen waar De Acteursgilde mee geassocieerd kan worden.

Naast een nieuw logo was er ook nood aan een eigentijdse huisstijl. Die is speels & kleurrijk en past dus mooi bij de creativiteit van het beroep. Die wordt toegepast op de site, maar ook op fysieke items zoals bijvoorbeeld de ledenkaart.

Development

Ook op zoek naar een unieke stijl? Die koppelen aan een krachtige site? Laat het me horen.

Jan Gevers
jan.gevers@beresterk.be of +32 498 128 038

Wij zijn sterk online, maar ook offline.


We hebben dus heel wat kennis, ervaringen en buitengewoon leuk spul te delen. Daarmee kan jij jouw marketing een eigentijdse, frisse impuls geven. 


Het is wel mooi als je dat meteen in je mailbox ontvangt. Juist?

Schrijf in & ontvang de Beresterke - spamvrije - nieuwsbrief.